Muu Pohjois-Pohjanmaa, Uncategorized, Yleinen

Kesäinen Ruka ja Scandic Rukahovi

Kaupallinen yhteistyö Scandic Rukahovin kanssa

Kylläpä kesäinen Ruka oli hieno ja monipuolinen! Itselle tuttu paikka entuudestaan, miehelle taas vähemmän tuttu, näinpä nähtävää ja koettavaa oli yllin kyllin.

Olimme vain yhden yön reissulla, joten aika oli rajallinen. Majoituimme Rukan kylän ytimessä olevassa Scandic Rukahovi -hotellissa. Huoneesta olikin mahtavat näkymät suoraan rinteisiin ja kylään.

Meillä oli tilava Superior-huone, joka sijaitsi hotellin viidennessä kerroksessa. Huoneessa oli myös kiva parveke.

Suuntasimme aluksi kesäkelkkamäkeen, mutta pienen sateen vuoksi se oli juuri sillä hetkellä kiinni. Näinpä menimme gondolihissillä tunturin huipulle katselemaan näköaloja. Palasimme hissillä myös takaisin.

Kiertelimme Rukan kävelykylässä ja totesimme, että tarjontaa oli moneen makuun. Ostos- ja ruokailumahdollisuuksia oli runsaasti.

Moottori-lehdessä oli sattunut olemaan listattuna mainioita burgerpaikkoja. Koska hotellin ravintola ei ollut vielä auki, niin päätimme mennä RUOK Burgeriin.

Ja olipa kyllä maistuvat burgerit; kannatti testata! Minulla oli Halloum-burger ja miehellä Original. Näilläpä taas jaksoi!

Tai jaksoi mitä jaksoi; pitkän ajomatkan päätteeksi oli mukava vain lepäillä hotellissa ja nauttia olostaan. Minä kävin myös hotellin saunan makoisissa löylyissä.

Aamulla sitten Rukahovi-ravintolaan herkulliselle ja monipuoliselle aamiaiselle. Odotin jännällä, mitä paikallisia tuotteita on tarjolla Scandicin tyyliin. Muikkujahan sieltä löytyi!

Olimme jo varhain lähdössä ulkoilemaan. Mies kävi pidemmän lenkin, ja minä tallustelin Karhunkierroksen reittiä rinteen huipulle jälleen näköaloja ihailemaan.

Bongailimme myös kivoja kesätekemisvinkkejä Rukalla, sillä mahdollisuuksia on monia. Hotellilta olisi ollut lainattavissa esimerkiksi frisbeegolf-kiekkoja, ja heittopaikkoja oli ainakin rinteessä.

Ihan keskellä kylää oli myös minigolf-rata. Samoin lapsille löytyi iso leikkipuisto ja kelluva vesipuisto. Ruka vaikutti myös koiraystävälliseltä paikalta.

Ja se mikä oli kiinnostavaa myös, oli Ruka Bike Park. Ihastelimme, kun maastopyörillä laskettiin lähes taukoamatta alamäkeä.

Tietysti Kuusamossa voisi kokeilla muun muassa koskenlaskua ja sup-lautailua. Itseäni kiinnosti myös lista ratsastustalleista. Keilausta, pakohuonetta ja vaikka mitä mukavaa tekemistä on tarjolla!

Tulomatkalla kiersimme Kuusamon keskustassa ja bongasin ainakin kaksi kivaa kahvilaa, joista toinen oli ranskalainen. Karhuntassu-luontokeskuksesta löytyy esimerkiksi Hannu Hautalan luontokuvanäyttely.

Kylpylän ohi ajoimme myös Rukalle mennessä. Tropiikissa olen aiemmin käynytkin, ja kylpylää voi kyllä suositella myös.

Kotimatkalla kiertelimme vielä Itä-Rukan ja Rukajärven puolella. Kivannäköisiä majapaikkoja olisi ollut monenlaisia, samoin erilaisia aktiviteetteja. Sanoisin, että Ruka sopii kesäkohteeksi liki kaikille!

2 thoughts on “Kesäinen Ruka ja Scandic Rukahovi”

1. Ruka on oikein kiva ja monipuolinen matkakohde, ollaan oltu siellä useasti. Rukahovissa ei kuitenkaan olla yövytty vielä, vaikka se kuulostaakin oikein mieluisalta paikalta. RUOK burger on useammalta kerralta tuttu, erinomaisia burgereita tosiaan. Tropiikissa ei olla vielä koskaan käyty, mutta viime aikoina on tykästytty kylpylöihin, niin veikkaanpa, että siellä tulee seuraavaksi käytyä!

1. Ja kannattaakin! Itselle tuttu paikka jo pitkältä ajalta, ja yksi lempikylpylöistäni. Tropiikissa on muistaakseni myös uusittuja hotellihuoneita.