Ulkomaat, Uncategorized, Yleinen

Elämysten Cape East Haaparannalla

Pääsin mieheni kanssa synttärilomalle Haaparannan Cape East -kylpylähotelliin. Viime Haaparannan reissusta olikin jo vierähtänyt aikaa, ja Cape East on ollut pitkäaikainen haaveeni.

Matka sujui rattoisasti ja olimme sopivasti iltapäivällä majoittumassa hotelliin. Sehän löytyy Ruotsin itäisimmästä pisteestä, mikä tuo vähän lisämakua paikkaan!

Cape Eastissä oli todella tunnelmallista ja elämyksellistä. Pääsimme majoittumaan neljännen eli ylimmän kerroksen Superior-huoneeseen. Ekstrana tulin huomanneeksi, että huoneessa oli koko reissun ajan mukavan lämmin!

Sisustus oli kiva ja skandinaavinen, ja huone oli myös tilava ja hyvin varusteltu.

Piakkoin suuntasimme jo tutkimaan kolmessa kerroksessa olevaa kylpylää, ja olihan se jännittävää!

Aluksi nousimme Pohjoismaiden suurimman saunan portaita ja lämmittelimme vähän ylimmällä lauteella. Tästä siirryimme vielä ylös ja ulos ulkona olevaan lämpimään makuualtaaseen. Altaasta oli huikeat näkymät Tornionjoelle.

Palasimme alaspäin ja kävimme saunaosastolla höyrysaunassa. Suomalainen sauna löytyi myös.

Edelleen jatkoimme alimpaan kerrokseen. Kurkistimme ulkoaltaisiin ja kylmäaltaisiin, mutta hrrh, ne jätettiin väliin! Sen sijaan menimme saksalaiseen saunaan, jonka jälkeen tutkimme elämyssuihkuja ja jalkakylpyaltaita.

Kävimme myös porealtaassa ja mies vielä perinteisessä saunassa. Mahdollisuus olisi ollut myös saada sata litraa kylmää vettä suihkusta niskaan, mutta tätäkään emme halunneet kokeilla!

Eli monenlaista löytyi ja miljöö pimeässä illassa oli varsin elämyksellinen. Kylpylässä oli sopivasti väkeä, joten altaita pääsi hyvin testailemaan.

Kylpylöinnin jälkeen kävimme hotellihuoneessa, mutta siirryimme kohta aularavintolaan maistamaan paikallista tarjontaa. Nautimme myös ravintolan värikkäästä tunnelmasta ja lokoisista sohvista.

Ilta meni nopeasti, ja aamulla odotti vielä runsas aamiainen vanhassa päärakennuksen ravintolassa. Sielläkin oli todella viihtyisää ja tunnelmallista. Aamiaista sai nauttia jokinäkymällä.

Samoin huoneestamme oli näkymä joelle. Aamulla olikin kiva katsella maisemia tarkemmin valoisassa. Voi kuvitella, miten ihana paikka Cape East on eri vuodenaikoina!